Activitats 4t ESO

El passat 29 d'octubre, 4t d'ESO, juntament amb el grup de 3r d'ESO, vam passar el dia de convivències a la casa Marista de Llinars del Vallès.

A les nou del matí ens vam trobar tots al pàrquing de l'escola, on ens esperaven tres autobusos per marxar. Vam pujar-hi repartits segons les classes i vam arribar a Llinars cap a les deu i quart.

Ens vam dividir segons els cursos i vam tenir una hora per esmorzar.

Seguidament ens vam separar en tutors, on vam fer diferents dinàmiques. En una havíem d'escriure els objectius que teníem en un futur proper, en diferents àmbits: en el familiar, en el social, en l'acadèmic i el personal.

Una altra activitat va ser agafar valors i ordenar-los segons la importància que hi donàvem, cosa que ens va fer veure que les més importants per nosaltres també estaven relacionades amb les nostres aptituds.

Dues hores després d'haver començat el treball amb els tutors, vam tornar a la zona de les taules on teníem les motxilles amb el dinar.

Les taules estaven molles pel plugim que havia caigut mentre estàvem dins l'edifici, així que la majoria de grups vam agafar les maletes i vam anar a dinar a aquelles zones que no havien quedat mullades per la pluja.

Un cop amb la panxa plena, vam tenir dues hores i mitja de temps lliure. Tothom estava dispers, els nois més concentrats en la zona esportiva on hi ha els camps de futbol i bàsquet i les noies més al voltant del parc.

Aquella estona va passar volant, i abans que ens adonéssim, ja tornàvem a ser al pàrquing del col·legi rient d'aquella jornada que ens permetia trencar la rutina.

Avui dia 21 de desembre hem anat a Barcelona a visitar la basílica de la Sagrada Família. Aquest matí ens hem trobat a les 8h del matí a Maristes i hem anat en bus fins allà. L’autobús ens ha deixat a davant, així que només arribar hem pogut veure la imatge impressionant de la façana del naixement. Ens dirigim cap a l’entrada i allà trobem al guia que ens acompanyarà bon tros del matí. Ens ha ensenyat la façana de la passió i la del naixement, també hem entrat a la nau central, a les escoles i al museu. També hem pogut veure la part de la cripta on està enterrat Antoni Gaudí (l’arquitecte més important de la basílica). Ens han fet veure que tots els detalls que formen la Sagrada Família estan molt ben pensats i estudiats. Una vegada acabada la visita, hem tingut temps lliure: Hem pogut anar a dinar per Barcelona amb amics i amb molt bon temps per passejar. A la tarda ens hem trobat altre cop davant la mateixa façana i tornem cap a Girona havent passat un dia molt xulu!

Kaufmännische Schulen Offenburg – Maristes Girona

11-16 de desembre de 2016

Aquesta setmana els alumnes d’alemany de 4t d’ESO hem fet un intercanvi escolar amb un institut alemany: el Kaufmännische Schulen d’Offenburg, a la zona de la Selva Negra, Schwarzwald, al land de Baden-Würtenberg.

Ha estat una experiència inoblidable, ja que ens hem hagut d’adaptar a la cultura alemanya, molt diferent a la nostra. Per exemple, el dinar acostuma a ser només un entrepà i el sopar és molt aviat. També feia molta fred!

Tot va començar el passat diumenge 11 de desembre al matí quan ens vam trobar a l’aeroport de Girona. I quan vam aterrar a l’aeroport de Karlsruhe-Baden Baden ja ens esperaven les famílies per portar-nos a les cases i a fer alguna sortida de tarda.

El dilluns, vam dividir-nos en grups per fer classes seguint els eu horari habitual i, a la seva hora de castellà, vam fer les exposicions orals que ens havíem preparat sobre la nostra escola, la ciutat i les tradicions de Nadal. Ells també havien preparat unes presentacions i així ens vam informar sobre tots aquests temes. Cap al migdia vam anar al centre de la ciutat per fer una gimcana que ells ens havien preparat.

Dimarts va ser un dia semblant: més hores de classe, sobretot de castellà i d’anglès, però també alguns van fer matemàtiques, química o estadística. Altra vegada, al migdia vam tornar al centre per fer la segona part de la gimcana, que consistia en fer-nos fotos als llocs més emblemàtics de la ciutat.

Dimecres vam agafar el tren i vam fer una excursió conjunta a Estrasburg. Vam visitar el Parlament Europeu, on vam poder escoltar una conferència informativa i fer preguntes i, per acabar, vam pujar a l’hemicicle, on tenia lloc una votació. Justament, l’endemà d’haver-lo vist, el President, Martin Schulz, va anunciar que deixaria el seu càrrec! També vam poder comprovar el sistema de traducció simultània a tots els idiomes oficials del Parlament. Acabada la visita, vam anar al centre de la ciutat i vam tenir una estona lliure per visitar-lo i comprovar de primera mà perquè Estrasburg es considera ‘la capital del Nadal’.

Finalment va arribar el dia més desitjat, dijous. Era el dia de l’excursió a Europa Park, un dels parcs temàtics més grans d’Europa. Un dia perfecte per passejar amb les nostres parelles d’intercanvi i per pujar a les atraccions. Però... quina fred que vam passar!

I sense adonar-nos-en, ja érem divendres al matí: moments de comiat. Havíem compartit cinc dies i ens havíem de dir adéu. Ho vam fer amb un esmorzar conjunt, però va ser força curt, perquè nosaltres havíem d’afagar el tren cap a Freiburg. Teníem encara un dia llarg per endavant: carregar maletes al tren, deixar-les durant unes hores a l’estació de Freiburg i anar a visitar la Universitat i, és clar, els mercats nadalencs. Quan ja es feia fosc, que eren cap ales cinc de la tarda vam agafar el bus cap a l’Euroairport de Basel, que es troba entre França i Suïssa per arribar a Girona cap a les dotze de la nit.

S’ha acabat la primera part de l’intercanvi. Hem passat uns dies perfectes i hem conegut una manera de viure i una cultura totalment diferents.

Els esperem a les nostres cases el proper mes de maig!

Avui dijous 16 de març, han vingut els mossos d'esquadra per fer-nos una xerrada d'una hora sobre la violència de gènere i el masclisme. I inculcar-nos ja des de joves certs coneixements i valors, per saber com reaccionar-hi quan les veiem o les patim.

Perquè quan començes una relació de parella no pots fer cas dels esteorotips i del masclisme o esperar un romanç com el de les pel.lícules. Has de veure si la relació que hi estableixes és sana o insana.

No sempre els maltractamens o agressions són físics, com; cops de puny, bofetades, empentes... sinò que també psicològics, com; insults, amenaçes...

I poden provocar un impacte emocional a la persona, díficil de reparar. La víctima es mostra confosa i s'aparta del àmbit familiar i amics.

El motiu d’aquesta xerrada és per conscienciar als adolescents dels problemes existents en una relació, per tant, l’objectiu és per prevenir-nos i oferir-nos ajuda en cas de que estiguem involucrats. És importantíssim tenir en compte els problemes que es desenvolupen gradualment com aquests, per això és providencial ajudar-nos i fer-nos costat !

Lu Huichao i Sandra Fernández

Alumnes de 4t d’ESO

La setmana passada, els alumnes de quart d’ESO de l’optativa d’alemany vam rebre la visita dels nostrs companys d’intercanvi d’Offenburg. El passat mes de desembre ja vam estar a casa seva i aquesta setmana ens va tocar a nosaltres de ser els amfitrions.

Tot va començar amb un cap de setmana de bon temps i moltes de les famílies van fer sortides a la platja. Per als alemanys és molt especial poder veure el mar, ja que viuen a més de mil quilòmetres de distància.

Els dies d’entre setmana vam combinar les activitats escolar amb sortides per Girona. Com que coincidia amb Temps de Flors, van poder veure una ciutat ben engalanada. Ells també van anar a conèixer Barcelona. La millor activitat, però, va ser l’excursió conjunta a la platja de dijous.

Han sigut uns dies molt intensos. Hem hagut de combinar el seguiment del curs amb les activitats conjuntes amb les nostres parelles, però sens dubte és una experiència que ha valgut la pena.

2n eso vip 17 18 01

A l’inici del curs als alumnes de l’optativa Visual i plàstica de 4t d’ESO ens van presentar un projecte que hauríem d’anar treballant al llarg del primer trimestre. Aquest projecte consistia en organitzar-nos en grups de quatre persones i escollir un animal. A partir d’aquest cada membre del grup havia d’escollir una part del cos diferent i desproporcionar-la. Vam haver de representar el nostre animal de manera que semblés real, és a dir, amb el volum correcte i de manera que fos igual que el dibuix que havíem fet d’ell. Un dels passos més importants del projecte era el moment de representar la figura amb filferro i sent sincers va ser la part que més ens va costar de fer a tots. Quan ja vam tenir la figura amb filferro feta vam haver de reforçar les parts més fràgils del cos de l’animal amb plastilina, com ara, el cap, les potes, etc. A continuació, vam haver de cobrir-ho tot amb cola blanca junt amb paper de cuina. Un cop ja teníem la figura acabada, cadascú va pintar el seu animal de la manera que havia planejat en el dibuix. Els colors no havien de tenir res a veure amb els reals de cada animal, havíem de fer una combinació de colors fent degradats… Cada animal té un toc especial gràcies a la manera en que està pintat i l’esforç de cada persona i així doncs cada animal és únic.

Elena Ruiz
Carla Torres
Irina Quer

Fer clic per aquí veure totes les imatges...

El passat diumenge dia 10 de desembre alguns alumnes de 4t d’ESO vam iniciar un intercanvi.  Ens vam trobar tots a l’aeroport de Girona per agafar l’avió cap a Alemanya. Un cop vam haver arribat, les famílies ens estaven esperant per portar-nos a casa seva.

Dilluns vam anar a la seva escola, Kaufmãnische Schulen Offenburg, durant tot el matí i després vam al centre de la ciutat per fer una gimcana, però la vam haver d’anul·lar per culpa de la pluja.

Dimarts catalans i alemanys vam agafar el tren per anar cap a Estrasburg. Vam visitar el Parlament Europeu i el mercat de Nadal. A la tarda cada parella convivia amb la família (bolera, patinar sobre gel, visitar Gengenbach...)

Dimecres vàrem anar a Freiburg a visitar la ciutat i la universitat. A la tarda vam tornar a casa per continuar la convivència amb la família.

Avui, dijous, per tancar l'intercanvi, anem a Europa Park.

I demà ja ens haurem d'acomiadar fins el mes de maig, quan ells vinguin a Girona!!!