Activitats 2n ESO

Activitats 2n ESO

En aquest document adjunt hi podreu trobar el calendari de 2n d'ESO

 

El passat dijous dia 22 de setembre vam realitzar les convivències d’inici de curs. Vam agafar l’autocar a les 9 del matí, i ràpidament vam arribar a Llinars del Vallès, casa marista.

Un cop allà, vam esmorzar i vam fer l’esbarjo. Tot seguit, vàrem veure el lema d’aquest any: 200 anys i +. Ens vam distribuir per tutories i vam aprofundir més el tema.

Els tutors corresponents van repartir diferents esferes de diferents mides. A la més petita, havies de proposar-te alguna millora per al curs escolar, a la mitjana, proposaves alguna millora per al centre escolar, i per últim a la gran havies d’anotar algun propòsit personal.

A continuació vam fer diferents dinàmiques, en una ens van enganxar un paper a l’esquena a cadascun dels tutorats, allà hi havíem de posar totes les qualitats bones de la persona a la qual escrivies en varen sortir de meravelloses, fantàstiques, úniques, que ni tan sols tu pensaves que tenies. És una experiència que trobem que és molt dinàmica i ens ha servit per observar qualitats nostres molts diferents a les que pensem.

Després, vam du a terme una fitxa sobre opinions personals. En aquesta activitat, vam aprendre a decidir-nos a triar una cosa i ser més segurs de nosaltres mateixos.

Quan vam acabar les activitats de tutoria, vàrem anar a dinar en unes taules amples on podies compartir i gaudir del dinar amb els companys.

També ens van deixar una bona estona, per poder gaudir del temps lliure.

Aquest dia, ens ha servit per aprofundir més la convivència amb els companys, també per als alumnes nous que han arribat. S’han d’integrar més amb els companys, i que els hem d’acollir amb els braços ben oberts.

                                                                                                

 

Marc Gelabert i Biel Sabadell

2n ESO A

 

 

Durant el mes de novembre, els alumnes de la matèria optativa de 2n d’ESO “Experimentem la ciència” han realitzat el Projecte Menjadores.

Després d’estudiar quins ocells podíem trobar als jardins de la nostra escola i quins eren els requisits necessaris per a que una menjadora fos fàcilment accessible per a ells, van començar amb la planificació, el disseny i la construcció de menjadores.

Els alumnes, en petits grups, van construir sis menjadores de passeriformes amb materials de tota mena i cuidant fins a l’últim detall per a assegurar una bona integració al medi. Les menjadores es van penjar al jardí de les oliveres del darrera la Verge i al llarg de les darreres setmanes de trimestre, se n’avaluarà l’èxit o no, i quins són els punts forts i febles de cada un dels dissenys.

Sens dubte, està essent una experiència del tot enriquidora per a ells.

Albert Cufí

 

 El dia 22 de desembre de 2016 els nois i noies de 2n d'eso vam anar a fer una ruta per Barcelona per descobrir l'antiga Barquinona. Primer vam anar al museu d'historia on vam veure una maqueta de la ciutat antiga. Després vam veure el saló del tro i a la capella de palau tot seguit van anar a fer un vol per barcelona on vam poder observar diferents monuments com l'esglesia del mar o la Catedral de Barcelona. També vam estar una estona per la Fira de Santa Llúcia. Va estar molt bé la ruta y sobretot ens va agradar molt la fira.

museu historia 2n eso 2016 2017

 

 

Arnau Bossacoma

Guillem Riera

Ugo Pérez

2n d'ESO

 

L’art attack consisteix en fer imatges a gran escala mitjançant objectes quotidians. La nostra  feina en grups de tutoria va ser fer un dibuix representant un símbol de la pau, ja que el dia 30 de gener va ser el dia mundial de la pau. Primer vam representar-lo en paper i després al terra del pavelló amb tot el material esportiu que ens van deixar. Va quedar molt bonic, i fins i tot alguns dibuixos van incorporar els mateixos alumnes.

 

Alumnes i tutors de 2n d'ESO.

 

Per veure les informacions prèvies pel treball de síntesi 2n d'ESO a Futuroscope, baixa el següent arxiu:


Powerpoint Futurscope

Durant dues setmanes, els alumnes de segon d’ESO s’han convertit en autèntics enginyers aeronàutics. La construcció d’avions de papers sempre s’ha atribuït a una activitat lúdica, però, sabíeu que es poden estudiar complexes conceptes físics utilitzant aquestes aparells voladors fets d’un simple paper i una dosis de papiroflèxia? Així ho han fet!

 

Però, a més d’aprendre física d’una manera diferent, també han après a planificar-se, a organitzar-se i a treballar en equip, a defensar les opinions personals, però també a saber escoltar i a respectar opinions dels altres amb una ment oberta. A treballar a partir de reptes personals, a treballar per objectius, a ser creatius i, al mateix temps, autocrítics amb la feina. A pensar idees i crear hipòtesis. A ser copartíceps i conscients del seu propi aprenentatge. A treballar amb rigor i a saber-lo valorar. A ser metòdics. A prendre mesures amb precisió, i a fer una acurada recollida de dades, a tractar-les i analitzar-les. A treure conclusions i a saber-les argumentar amb rigor científic. A comunicar els resultats i les conclusions, i a aprendre dels propis errors, així com també de les dels altres. A ser constructius. Sens dubte, un bon aprenentatge integral.


Albert Cufí

 

 

El passat divendres, els alumnes de 2n d’ESO vam anar al Teatre Municipal a veure l’obra Manger. Un espectacle de la companyia francesa Zygomatic, que va ser guardonat en el Festival de Teatre d’Avinyó.

Els actors tractaven des d’una visió crítica i burlesca diferents aspectes relacionats amb el menjar i els hàbits alimentaris de la societat actual. A través de l’humor, doncs, es criticava el menjar ràpid, el malbaratament dels aliments, l’ús de pesticides i productes químics en la indústria alimentària que poden arribar a ser molt nocius per a l’organisme.

Cal tenir en compte l’adaptació de l’obra i l’esforç per part dels actors francesos, que la van interpretar íntegrament en català. Durant l’obra van utilitzar el recurs musical i mímic per captar l’atenció de l’espectador.

Després de l’obra vam poder preguntar als actors curiositats i/o aspectes que volíem saber o no ens havien quedat clars. A banda de divertir-nos mirant l’obra vam reflexionar sobre el que mengem dia a dia i sobre la necessitat de cuidar més la nostra alimentació.

Vam acabar la sortida, amb un dinar tots plegats a l’aire lliure.

                                                                                                                    Eloi Garcia i Martina Planella

                                                                                              2n d’ESO

Els alumnes de l’optativa de francès de 2n d’ESO estem gaudint de la segona part de l’intercanvi aquí a Le Cheylard. Esta essent una experiència inoblidable, alhora que enriquidora, profitosa i intensa. Durant aquesta setmana estem portant a terme activitats molt diverses, esportives, lúdiques i culturals.

Dimarts vam passar la jornada a l’aire lliure combinant ruta amb BTT i circuït d’aventura al riu. Amb les famílies, alguns van anar plegats després a refrescar-se al riu i d’altres a jugar a la petanca.

Dimecres al matí vam visitar la part antiga del poble, el mercat i les botigues de productes locals. Durant la tarda, les activitats van ser en família.

Avui, dijous, els alumnes viurem la jornada escolar dels nostres francesos : distribuïts en grups reduïts assistirem a classes de llengua francesa, de geografia i història, de matemàtiques, de música, d’informàtica… Dinarem a la cantina amb els nostres companys i tot seguit reprendrem l’activitat i començarem a preparar la soirée prevista per aquest vespre.

Moltes gràcies !

 

 

Les élèves de français de 2n ESO, on est au Cheylard en vivant notre deuxième expérience de l'échange. On est en train de passer un événement inoubliable, enrichissant et intense. Pendent cette semaine on va participer des activités variés, sportives, ludiques et culturelles.

Mardi, on a passé toute la journée en plein air: on a fait du VTT et un circuit d'aventures à Aquarock. L'après-midi on s'est bien amusé avec les familles.

Mercredi matin, on a visité la ville, le marché avec des produits artisanaux de la région. L'après-midi s'est très bien passé en famille.

Aujourd'hui, jeudi, les élèves catalans et français vont assister en cours de Français, d'histoire, de maths, d'informatique, de musique... On va manger tous ensemble à la cantine de l'école. L'après-midi on va préparer la soirée prévue pour se dire au revoir et à la prochaine.

Merci beaucopup !

 

intercanvi frances 0001

 

 

 

intercanvi frances 0001

 

 

 

2n eso vip 17 18 01

El repte consistia en crear un dibuix sobre un paper; el dibuix s’havia de connectar amb el fons fotogràfic, però també explicar una petita història. La combinació del dibuix i la fotografia és realment una manera poderosa d’expressar idees. No hi ha límits perquè tot és possible.

Fer clic per aquí veure totes les imatges...

 

 Divendres dia 24 de novembre, els alumnes de 2n d'ESO vam assistir a una xerrada dinamitzada per dues treballadores de la residència, la Mònica Martí i la Gemma Rosell. Ens van explicar una mica el seu funcionament i diverses activitats que es realitzen al centre. El més important, però, va ser la explicació del tracte que s'ha de tenir amb la gent gran: respectar als seus interessos i escoltar tot allò que ens diuen ja que són una grant font d'experiència. Finalment, l'acte s'ha tancat amb algunes imatges dels residents. Va ser una xerrada molt interessant, ja que nosaltres desconeixiem el funcionament d'aquestes residències. Un agraïment sincer a la Mònica i la Gemma per venir a acompanyar-nos una estona!

 

Lara Beltran, 2n d'ESO.

 

xerrada puig den roca

You are here