L'escola

 Tal i com us deia la circular que vau rebre per part de direcció, aquests dies treballem amb els nens i joves el tema de la prevenció dels abusos sexuals. Amb la intenció de facilitar-vos el diàleg des de casa, a continuació trobareu alguns dels materials en què s'han basat les tutories que duem a terme amb els vostres fills/es.

P3 - P4 - P5

 

Cicle inicial

Cicle mitjà

 

1r ESO - 2n ESO

 

3r ESO - 4t ESO

Descarregar document

 

                                                             Infantil i Primària

 

 

Avda Josep Tarradellas 5-7   Girona 17007  Telf. 972 23 22 11    Fax 972 24 47 50 Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la  

                                                                                                                                                                                                                                           19 de novembre de 2015

Benvolguts pares i mares,

L’objectiu d’aquesta circular és informar-vos que estem duent a terme un canvi important en la nostra metodologia de centre.

El claustre de professors d’Infantil i Primària hem estat debatent, estudiant, i analitzant, durant més d’un any, la necessitat o no dels deures escolars. La quantitat, qualitat, validesa, tipologia, freqüència i  necessitat d’aquests; i com aquesta obligació que posem als infants pot afectar al seu rendiment escolar (si els ajuda o no), i com pot interferir amb les activitats extraescolars i la vida familiar que cadascú té.

Després d’un anàlisi acurat que ha comprés també la lectura i consulta de diferents fonts de pedagogia i psicologia, i sempre amb l’objectiu de pensar en la millor opció pels nostres alumnes, hem arribat a algunes conclusions. Algunes d’aquestes responen a quins tipus de deures hem acordat posar i amb quins objectius, altres a  quins moments s’han de posar o no els deures, i altres responen a  com seqüenciem d’una manera progressiva el temps que els nens han de dedicar a aquestes feines a casa. En aquest últim aspecte us volem fer partícips del que s’ha decidit a nivell general.

Apostem per deures creatius, d’estudi, de reforç, de reflexió o de recerca, en cap cas poden ser per acabar temari, es consensuen a nivell de curs, s’anotaran sempre a l’agenda, intentarem defugir, en la mesura que sigui possible, de posar deures d’un dia per l’altre i procurarem no posar deures durant els “ponts llargs” i vacances de Setmana Santa per afavorir i facilitar la vida familiar. Pel que fa  a la temporització creiem en què l’hàbit s’ha d’aconseguir gradualment i amb aquest fi hem pres la següent decisió:

1r: Hàbit de lectura (cada dia)

2n: 2 dies de deures (15 min) i 3 dies hàbit de lectura

3r: 3 dies de deures (20 min)

4t: 3 dies de deures (25 min)

5è: 4 dies de deures (35 min)

6è: 4 dies de deures (45 min)

 

Aquesta temporització inclou l’estona d’estudi i de preparació d’exàmens. El temps és orientatiu, però si en qualsevol cas s’excedeix, parleu amb el tutor o tutora.

 

A la pàgina web de l’escola, en l’apartat d’Orientació, podreu trobar articles o vídeos molt interessants relacionats amb aquest tema.

 

 

Una salutació

Equip Directiu

 

 

 

 

A continuació us oferim alguns links sobre el tema dels deures. Hi ha vídeos, articles, opinions professionals i diferents visions que ens han ajudat a analitzar el tema. Esperem que us ajudin a entendre la magnitud del debat i la importància de les decisions que hem pres com a centre.

www.change.org/p/ministerio-de-educación-por-la-racionalización-de-los-deberes-en-el-sistema-educativo-español?recruiter=406245389&utm_source=share_petition&utm_medium=whatsapp<http://www.change.org/p/ministerio-de-educaci%C3%B3n-por-la-racionalizaci%C3%B3n-de-los-deberes-en-el-sistema-educativo-espa%C3%B1ol?recruiter=406245389&utm_source=share_petition&utm_medium=whatsapp>
http://eduquemcaminant.blogspot.com/2015/04/carta-dun-pare-professor-sobre-els.html

www.youtube.com/watch?v=sCsTirDBv7Y#action=share<http://www.youtube.com/watch?v=sCsTirDBv7Y#action=share>
http://www.lavanguardia.com/vida/20141213/54421378580/dedicar-horas-semanales-deberes-inutil.html
http://www.elmundo.es/espana/2015/01/29/54c7df07ca4741d9398b456d.html
http://www.elmundo.es/espana/2014/12/14/548d8bfe22601d85428b4571.html
http://www.elconfidencial.com/alma-corazon-vida/2014-12-12/informe-pisa-los-alumnos-espanoles-hacen-demasiados-deberes-pero-no-sirve-para-nada_589025/
http://www.laopiniondemalaga.es/malaga/2015/02/22/deberes-saca-mejor-nota/745563.html
http://www.elmundo.es/espana/2014/05/26/53823529268e3e2b728b457b.html
http://www.solohijos.com/web/deberes-si-o-no/
http://www.elpuntavui.cat/article/2-societat/5-societat/594572-serveixen-de-res-els-deures.html

Les Escoles Maristes apliquem els principis que provenen de l’enfocament globalitzador. Aquest enfocament és un tipus d’ensenyament on el protagonista de l’aprenentatge és l’alumne/a, i els continguts de les disciplines són mitjans per afavorir el seu desenvolupament.

dimarts, 4 de setembre de 2012 20:51

On som

Publicat a On som?
Escrit per Administrator

MARISTES GIRONA

Av. Josep Tarradelles 5-7
17006    Girona
972 23 22 11      Fax  972 24 47 50
a/e    Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

L'orientació és un dels eixos vertebradors de la nostra escola i forma part de l'educació integral dels nostres alumnes. En aquest procés que s'inicia una vegada l'alumne/a entra a l'escola, intervé tot el conjunt d'educadors i educadores que des de la seva tasca de cada dia orienten l'alumnat des dels més petits fins els més grans.

Marceli2

Sant Marcel·lí Champagnat, sacerdot francès, va fundar l'Institut dels Germans Maristes de l'Ensenyament l'any 1817 amb la finalitat d'oferir un espai educatiu per infants i joves.

L'objectiu de Marcel·lí era "formar bons coutadans i bons cristians". El seu estil educatiu es basà en la premissa "per educar un nen cal estimar-lo".

divendres, 30 de març de 2012 10:02

Els nostres valors

Escrit per Administrator

Creiem en:

•       L’assumpció de responsabilitats i la presa de decisions en els diferents nivells.

•       Un acompanyament proper de les persones i de les obres.

•       L’atenció a les persones, el diàleg i l’escolta activa, com a manera de ser i com a actituds que formen part de la nostra organització.

•       La sensibilitat i l’obertura a les necessitats dels infants i joves d’avui, especialment en situacions de pobresa i marginació.

•       Un ús evangèlic dels béns al servei de les persones i de les obres.

•       El treball en equip, com a instrument habitual de funcionament.

•       Un ideari de servei, de col·laboració i de no competència entre les persones.

•       La feina ben feta.

•       L’obertura al canvi i la millora continuada de la nostra organització.

•       L’ús d’eines de gestió que aporten rigor al nostre treball: planificació, avaluació, seguiment i sistematització.

divendres, 30 de març de 2012 09:59

La nostra missió

Escrit per Administrator

Proposar un servei educatiu integral als infants i joves inspirat en l’ideari marista, on germans i laics en col·laboració, amb el seu exemple i atenció a l’altre, asseguren la seva posada en pràctica amb una dedicació especial a la infància en dificultat, sigui quin sigui el país o tipus d’obra.

Estar atents als canvis i reptes que des del punt de vista educatiu, social i pastoral ens planteja el món d’avui, promovent iniciatives innovadores.

Desenvolupar la nostra missió en xarxa i en col·laboració amb el conjunt de les Obres de la Província, a partir de la dimensió europea de L’Hermitage i la seva diversitat.

Al nostre col·legi oferim:

Educació Infantil (3-6 anys)
Educació Primària (6-12 anys)
Educació Secundària Obligatòria (12-16 anys)
Batxillerat:  Humanitats - Ciències Socials
                      Tecnològic
                      Ciències de la Naturalesa i de la Salut

 

You are here