Col.legi Maristes Girona - blog

 

2n eso vip 17 18 01

 

A l’inici del curs als alumnes de l’optativa Visual i plàstica de 4t d’ESO ens van presentar un projecte que hauríem d’anar treballant al llarg del primer trimestre. Aquest projecte consistia en organitzar-nos en grups de quatre persones i escollir un animal. A partir d’aquest cada membre del grup havia d’escollir una part del cos diferent i desproporcionar-la. Vam haver de representar el nostre animal de manera que semblés real, és a dir, amb el volum correcte i de manera que fos igual que el dibuix que havíem fet d’ell. Un dels passos més importants del projecte era el moment de representar la figura amb filferro i sent sincers va ser la part que més ens va costar de fer a tots. Quan ja vam tenir la figura amb filferro feta vam haver de reforçar les parts més fràgils del cos de l’animal amb plastilina, com ara, el cap, les potes, etc. A continuació, vam haver de cobrir-ho tot amb cola blanca junt amb paper de cuina. Un cop ja teníem la figura acabada, cadascú va pintar el seu animal de la manera que havia planejat en el dibuix. Els colors no havien de tenir res a veure amb els reals de cada animal, havíem de fer una combinació de colors fent degradats… Cada animal té un toc especial gràcies a la manera en que està pintat i l’esforç de cada persona i així doncs cada animal és únic.

Elena Ruiz
Carla Torres
Irina Quer

 

Fer clic per aquí veure totes les imatges...

 

2n eso vip 17 18 01

El repte consistia en crear un dibuix sobre un paper; el dibuix s’havia de connectar amb el fons fotogràfic, però també explicar una petita història. La combinació del dibuix i la fotografia és realment una manera poderosa d’expressar idees. No hi ha límits perquè tot és possible.

Fer clic per aquí veure totes les imatges...

 

Benvolgudes famílies, ara que s'acosta Nadal quin millor regal que una abraçada!

Hi ha moments que sembla que no podem fer res per millorar les coses, però ens equivoquem. Hi ha petits gestos gratuïts i al nostre abast que poden ser terapèutics.

Us deixem un article sobre el poder de les abraçades. Desitgem que us agradi i que ho poseu en pràctica amb les persones que més estimeu.


Departament d'Orientació.

 

Extret de:

www.siquia.com

ecosalud.info

despertandosalud.com


Fer clic per aquí veure el text...

 

imatges vip 1r eso 17 18 02

El repte consistia en crear imatges divertides i riques, utilitzant objectes quotidians. Aquests havien de canviar el seu ús habitual per un altre, aquest joc metafòric ens ha ajudat a treballar l’art de forma divertida i inclusiva.

 

Fer clic per aquí veure totes les imatges...

La segona sessió FEAC d’enguany porta per títol “L’autocontrol”

 

Tenim molta o poca paciència?

Com estem de força de voluntat?

La nostra capacitat d’autocontrol és suficient?

 

I els nostres fills/alumnes? Tenen paciència? Saben esperar-se? Els hi podem donar estratègies per adquirir-ne? Quina importància té en el seu futur?

 

Em menjo ara la llaminadura o si m'espero una mica ... podré menjar-ne dues? Aquesta és la qüestió que va plantejar Walter Mischel, psicòleg americà de la Universitat de Standford, a un grup de nens per estudiar la seva capacitat d'autocontrol. El tema també es va tractar al capítol “Què té a veure la paciència en l’economia?” de Xavier Sala i Martí.

 

Dimarts 21 un grup de pares i mares de FEAC de secundària i un altre de primària tractaran aquest tema.

Dimecres 22 ho farà el grup d’infantil i un segon grup de primària.

 

Tots 4 grups de FEAC ens trobem a les 20h davant de la sala Champagnat.

 

Vols participar? Doncs escriu a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

 

 

Equip FEAC

Pau Corney

Narració guanyadora de la seva categoria del V Concurs de relats de terror organitzat per les Biblioteques de Girona

Autor: Pau Corney i Roura

2n de batxillerat B

LA CREU DE SANG

-Una altra vegada no!- va exclamar, intentant fer callar aquelles veus que sentia en el seu cap i que li manaven matar, argüint que era pel bé de tots.

Va començar a donar-se cops de cap contra la paret, per si així podia foragitar aquells mals pensaments que li bullien dins, com una olla exprés. Però tot va ser inútil, les veus eren més fortes que la seva voluntat.

...

...

Els alumnes de 2n ja hem acabat el projecte de Medi relacionat amb la coneixença del barri de Santa Eugènia. La Nimfa del Rec, de la qual diu la llegenda que el dimoni se’n va quedar l’ànima en creuar un pont, ens ha acompanyat durant tot el projecte. Ara començarem el del cicle de l’aigua amb l’excursió a Banyoles. Com veieu tot està relacionat amb l’aigua! I ens ha agradat tant el personatge de la Nimfa (encara estem buscant la seva lluna per ajudar-la a aparèixer de nou) que hem escrit, per iniciativa pròpia, uns quants contes. I els hem llegit davant dels companys i tot! Fins i tot els hem il·lustrat! Aquí en teniu una mostra.

 

Benvolguts/benvolgudes,

El sindicat Intersindical-CSC ha convocat vaga general per a demà, dimecres 8 de novembre.

La vaga és un dret de caràcter fonamental, reconegut a l’art. 37.2 de la Constitució, per la qual cosa els treballadors de les diferents empreses o centres de treball ubicats a Catalunya tenen dret a secundar-la, si bé s'han de garantir els serveis mínims essencials de la comunitat. Al BOE de dissabte 28 d’octubre de 2017 es va publicar el decret que els regula.

Així, doncs, l’escola restarà oberta i es garantiran els serveis mínims tant de l’activitat docent, com del menjador i de les activitats extraescolars.

Atentament,

Xavier Garcia

Director Maristes Girona

 

terra baixa btx 1718 

El 27 d’octubre, els alumes de 2n de Batxillerat vam anar al Teatre Municipal per endinsar-nos dins una de les històries més populars i emocionants del teatre clàssic català: Terra baixa d’Àngel Guimerà.

Des de la genial interpretació de Lluís Homar, vam viatjar a través dels quatre personatges principals: en Manelic, la Marta, en Sebastià i la Nuri dins d’una nova dimensió mai vista de l’obra. Varen ser setanta-cinc minuts que se’ns varen fer curts per la seva intensitat. Se’ns mostrava la història des d’una perspectiva totalment diferent a la coneguda, però que alhora ens proporcionava una visió més propera i entenedora del llibre que ens toca estudiar aquest any per selectivitat!

No penseu que per ser una obra que té cent vint anys ens queda lluny, no. Els temes són els de tota la vida: la possessió amorosa, la lluita de classes, l’enveja... En definitiva, les passions humanes.

Tota una experiència! Molt recomanable per a tots els públics!

Laia Batchellí

2n de batxillerat

Pàgina 7 de 20
You are here